Betaling og PayPal

 

Oversigt

PayPals hjemmeside

Hvem skal jeg kontakte hvis det driller?

Hvad er Paypal og hvorfor skal vi betale via det?

Automatisk betaling - En totrinsproces

Hvordan betaler jeg?

Hvordan skifter jeg kontingent beløb (Halvårligt fuldt/Halvårligt nedsat)

Jeg får mail fra PayPal om at der er problemer med min betaling?

Jeg får mail om at automatiske betalinger fra PayPal er suspenderet?

Jeg vil udmeldes af Urbania - Stoppe de automatiske betalinger fra PayPal

Falske mail – Phising?

Jeg får fejl ved tilmelding af automatisk betalinger


PayPals hjemmeside

For en vejledning over PayPals hjemmeside Klik her

Hvem skal jeg kontakte hvis det driller?

Send mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Hvad er Paypal og hvorfor skal vi betale via det?

Vi vil meget gerne have dig til at betale via Paypal, da det letter det administrative arbejde i foreningen, som udføres af frivillige. 

Samtidig bliver din betaling også registreret meget hurtigere, og du kan selv se, at den er gennemført.
Vi har valgt PayPal, da det er et internationalt anerkendt betalings firma, og det kan fungere sammen med vores hjemmeside og medlemssystem.

Venligst bemærk at du IKKE skal betale noget gebyr samt at du får en email fra Paypal, hver gang der overføres penge fra din konto.

 

Klik her hvis du vil oprette din Paypal konto før du tilmelder Urbania-betalingen.

 

Automatisk betaling - En totrinsproces

1. Hvis du har indmeldt dig inden for det sidste år, blev du opkrævet et indskud via PayPal, der dækker kontingent for det halvår du indmeldte dig i.

 

2. I starten af det næste halv år, får du en mail fra Urbania, hvor du bliver opkrævet halvårets kontingent som du skal betale via. PayPal. Samtidig bliver du tilmeldt automatisk opkrævning.

 

Ved starten af hvert af de følgende halvår, vil du 7 dage før få en mail fra Urbania, om at du bliver opkrævet kontingent. Efterfølgende hæver PayPal pengene og sender dem til Urbania.

Du modtager et brev fra Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med overskriften ”Du har betalt 600,00/300,00 DKK”

 

Hvordan betaler jeg?

Det almindeligste er, at brugere knytter et kreditkort til kontoen, hvor beløbet trækkes. Men man kan også overføre penge til Paypal på forhånd via netbank, så der kan sendes penge fra det indestående der er på Paypal-kontoen.

 

Hvordan skifter jeg kontingent beløb (Halvårligt fuldt/Halvårligt nedsat)

Har din økonomiske situation ændret sig så du nu skal ændre dit kontingent til nedsat eller fuldt?
- Hvis du tidligere har betalt kontingent automatisk via PayPal, skal denne faste betalingsaftale annulleres, hvilket gøres på PayPals egen hjemmeside. Når den er slettet skal du blot vælge det kontingent beløb som passer på din situation når kontingent bliver opkrævet igen(Januar/Juli). For vejledning i hvordan du annullere en betalingsaftale på PayPal, klik her (under punkt 2. Automatiske betalinger (og annuller aftale))

- Hvis du ikke har en betalingsaftale via PayPal, skal du blot vælge det kontingent beløb som passer på din situation næste gang kontingent bliver opkrævet(Januar/Juli)

 

Jeg får mail fra PayPal om at der er problemer med min betaling?

Kontrollere om dit kreditkort tilknyttet din PayPal konto er det rigtige.

 

Jeg får mail om at automatiske betalinger fra PayPal er suspenderet?

Kontrollere om dit tilknyttede kreditkort er det rigtige. Send herefter en mail til kasseren og bed om at blive genoprettet som betaler.

En af de hyppigste problem skabere er når vi får nyt kreditkort. På PayPals hjemmeside skal du logge ind og tilknytte dit nye kort og fjerne det gamle. 

- Tilføj nyt kort ved at klikke på menupunktet “E-pung” i toppen af siden, klik derefter på ”Tilknyt et kort”, udfyld formularen og klik ”Tilknyt kort”.
- For at fjerne et betalingskort: Find betalingskortet som skal fjernes i E-pung menuen, klik på den. Der vil poppe et nyt vindue op. Klik på Fjern kort i bunden af vinduet. 

 

Jeg vil udmeldes af Urbania - Stoppe de automatiske betalinger fra PayPal

Log ind på hjemmesiden ved at klikke på 'Log på +' knappen i øverste højre hjørne. Når du er logget på, vælger du i topmenuen ”MEDLEMSKAB” -> ”Medlemsforhold” -> ”Udmeld”.

For vejledning i at stoppe de automatiske betalinger på PayPals hjemmeside klik her

 

Falske mails – Phising?

Modtager du en mail, hvor du bliver bedt om bekræfte/ændre dine oplysninger i PayPal, ellers bliver din konto lukket, så er det med 99% sikkerhed svindel - Derfor slet mailen. Svindlerne forsøger at franarre dig, oplysninger om dit kreditkort, adgangskoder m.v. Svindlernes mail forsøger at se ud som om de kommer fra PayPal. Hvis du vil undersøge sagen nærmere, så kan du før du sender følsomme oplysninger, flytte musen her over linket, nu kan du se hvor dine oplysninger bliver sendt hen. Hvis det der en ægte mail fra PayPal, så skal linket hedde noget med xxx.PayPal.com/xxx hvor x’erne kan alt muligt.

 

Jeg får fejl ved tilmelding af automatisk betalinger

Hvis du får denne fejl “Du har allerede foretaget denne tilmelding. Det kan kun gøres én gang vedrørende samme mailadresse!” når du tilmelder dig en automatisk betaling, bedes du kontakte webmaster på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., da det typisk er en systemfejl du ikke selv kan ordne.