Kære medlem
I dette nyhedsbrev kan du læse om det kommende borgermøde om lokalplanen, indkaldelse til den kommende generalforsamling og andre ting, der rører sig lige nu.
Husk du altid er velkommen til at deltage, spørge ind og komme med forslag. Du kan også overveje om du har forslag til generalforsamlingen eller vil stille op til bestyrelsen.
Offentlig høring og borgermøde
Torsdag den 23. marts kl. 17-18.30 er der borgermøde om lokalplanen for Lundtoftegade Syd, hvor Urbania skal bygges. Det er vigtigt, at vi møder talstærkt op. Der er ingen tilmelding og mødet er åbent for alle.
Det er Københavns Kommune og Nørrebro Lokaludvalg, der er værter for arrangementet, der afholdes i AKB Lundtoftegades lokaler på Lundtoftegade 41B. Her kan du se materialet: Lundtoftegade Syd - lokalplanforslag (kk.dk) og også selv skrive et høringssvar. Det er vigtigt, at medlemmerne deltager til borgermødet, da vi er ansigtet på de forandringer, der kommer til at ske i området. Bestyrelsen deltager med et oplæg, og besvarer spørgsmål, men kom og vær med, så naboerne kan se, hvem vi er.
Indkaldelse til ordinær generalforsamling 27. april kl. 19
Vi holder ordinær generalforsamling hos KAB på Enghavevej 81, 2450 Kbh SV den 27. april kl. 19. Udover de almindelige dagsordenspunkter ifølge vedtægterne, fx beretning, budget og regnskab, valg til bestyrelse mm, er det en god lejlighed til at høre nyt om arbejdet og møde nogle af de mennesker, du kommer til at bo sammen med. Så kom og vær med til en både informativ og hyggelig aften. Du kan tilmelde dig her af hensyn til planlægningen, eller dukke op på dagen. Du er også velkommen til at aflevere en fuldmagt til et andet medlem, hvis du er forhindret, men ønsker at gøre din stemme gældende.
Dagsorden og bilag bliver sendt ud i en særskilt mail. Har du forslag til generalforsamlingen, kan du sende til bestyrelsen@urbaniacph.dk senest 14 dage inden.
Nyt fra bestyrelsen
Bestyrelsen holdt møde den 1. marts hos Mette fra bestyrelsen. Her talte vi bl.a. om lokalplan, offentlig høring, aktivitetskrav til medlemmerne, den kommende generalforsamling og organiseringen af foreningen.
Bestyrelsen har i samarbejde med Liv besluttet, at hun den næste tid skal kigge på hvordan vi er organiseret, og hvilken udvikling forandringerne kalder på.
Det første skridt vil være at få et overblik over hvilke udviklingsgrupper vi har pt. - hvad I laver, hvad fungerer godt og hvilke udfordringer har I evt.? Det vil også være at skabe overblik over bestyrelsens opgaver. Dernæst vil det være at komme med konkrete forslag til udvikling på baggrund af jeres udmeldinger, og med afsæt i erfaringer fra andre bofællesskaber nemlig Permatopia, Lange Eng og KAB+ Grøndalsvænget. Samlet set har de enormt meget erfaring vi kan lærer af. Til efteråret laver hun en arbejdsdag sammen med bestyrelsen, hvor vi fastlægger milepæle og udviklingsområder.
Hun får brug for jeres hjælp til processen – at I svarer på henvendelser og bidrager med jeres erfaringer og meninger. På sigt er processen med til at styrke arbejdsfællesskabet, gøre processerne mere overkommelige og styrke involveringen – vores helt grundlæggende sammenhængskraft.

Liv har faciliteret organisationsforandring i mange NGO'er og i hospitalsvæsenet. Hun er medlem af Urbania og kender til vores værdier, organisering og sociokratiske principper. Derudover har hun et stort netværk ind i andre bofællesskaber.
Alle referater fra bestyrelsesmøder ligger her, når de er godkendt. Næste bestyrelsesmøde er 30. marts (evt. med spisning inden), hvor det bla. vil handle om at planlægge den kommende generalforsamling. Husk at alle bestyrelsesmøder er åbne for medlemmerne. Kontakt bestyrelsen@urbaniacph.dk for info om adresse, dagsorden mm. Dagsordenen plejer at være klar i ugen op til mødet.
Vil du være aktiv?
Kommunikationsgruppen mangler folk. Har du lyst til at hjælpe med at skrive nyhedsbreve, lave pressearbejde eller besøge vores kommende naboer i forbindelse med den offentlige høring? Eller hvad med en pop up fest eller bankoaften på grunden, hvor vores kommende hus skal ligge, hvor vi inviterer beboerne fra Plejecentret Aftensol med? Alle gode initiativer er velkomne. Hvis du ikke ved, hvordan du skal komme igang, er du velkommen til at skrive til bestyrelsen@urbaniacph.dk, deltage i et bestyrelsesmøde eller ringe til en fra bestyrelsen.
Har du noget, du vil dele i næste nyhedsbrev? Skriv til kommunikation@urbaniacph.dk