Nyhedsbrev og Generalforsamling 2024

Kære Urbania-medlem!

Så er det igen tid til nyhedsbrev fra UrbaniaCph, hvor vi sætter fokus på alt det, der er i gang i det spirende forår. Læs mere om alt fra husdyr, sociokratitræning og medlemssurvey, og få indblik i Urbanias vigtigste aktiviteter og nyheder i foråret - og sæt kryds i kalenderen til det, du ikke vil gå glip af.

Vi indkalder også til generalforsamling, som finder sted 29. april 2024. Dagsordenen er vedhæftet i mailen. Rigtig god læselyst!

Kom til Urbanias generalforsamling 29. april 2024

Det er tid til Urbanias generalforsamling, og der stilles nu et forslag om husdyrhold, som vedrører alle, der kommer til at bo i Urbania.

Tilmeld dig og læs dagsorden her

Tidspunkt: 29. april 2024 kl 18.30-21.30 (dørene åbner 18:00)

Adresse: KAB Huset, Enghavevej 81, 2450 Kbh. SV.

Hund og kat i Urbania?

Vil du tage aktivt stilling til forslag om husdyr i Urbania? Så sæt kryds i kalenderen 10. april! Som skrevet om både i nyhedsbrev og på Facebook, undersøger vi via medlemsmøder holdningen til, om vi skal tillade husdyr i Urbania – og hvordan et sådant forslag skal stilles på generalforsamlingen, så det bliver så kvalificeret som muligt. Hvis du har en holdning til spørgsmålet, og samtidig gerne vil øve dig på den sociokratiske proces- så har du nu chancen for at tilmelde dig det sidste medlemsmøde d. 10. april 2024, hvor temaet hund og kat er på tapetet. Tilmelding og yderligere info finder du her

Hyggeligt samlingssted på vej

Snart kan du møde andre Urbanister over en kop god barista-kaffe i Lundtoftegade! Urbania skal være mere synligt i vores kommende lokalmiljø, og derfor lejer vi nu 2 kontorpladser i et kontorfællesskab i Lundtoftegade 23 – allerede fra april/maj!

Søren-Emil Schütt, som er projektleder af platformen for kunst- og arkitektur i offentlige rum ”Til vægs”, har tilbudt Urbania at leje to flex-arbejdspladser. I kontorfællesskabet er der adgang til fællesrum, køkken og mødelokaler hele døgnet. Lige udenfor kontorfællesskabet er et mikrobryggeri, et kafferisteri med café og meget andet. Det vil også være muligt for Urbania at arrangere langbordsmiddage mm. Følg med på mail for at høre nyt om leje af pladserne!

Har du en facilitator i maven? Facilitatortræning i sociokrati på vej.

Urbania skal fungere som sociokratisk organisation -og sociokrati skal læres og øves! Derfor har vi brug for, at flere kan påtage sig facilitatorrollen. Sociokratigruppen tilbyder derfor nu et gratis træningsforløb over tre lørdage med opstart 25. maj 2024 på Nørrebro. Her får du viden om sociokrati, og gennemgår øvelser som facilitator med efterfølgende refleksion. Så har du lyst til at lære mere om sociokrati, og samtidig lære at facilitere en sociokratisk cirkel i Urbania? Trives du med at afprøve dig selv gennem praktiske øvelser, og har du mod på at kaste dig ud i det -i trygge rammer?

Tre dage kl. 10-16

Lørdag 25. maj 2024 - tilmeld dig her

Lørdag 22. juni 2024 - tilmeld dig her

Lørdag 31. august 2024 - tilmeld dig her

Adresse: Mellemfolkeligt Samvirke, Fælledvej 12, 2200 København N Bygning C, 2. sal, Solidarity Room.

Undervisere: Mads Højlyng og Kåre Wangel fra Crossing Circles, som holder til i Svendborg, og som selv er sociokratisk organiseret. Se mere: https://www.crossingcircles.dk

Prækvalifikationsrunden er lige om hjørnet

Nu har følgegruppen endelig fået travlt igen! KAB har valgt en bygherrerådgiver, Wissenberg, som udformer et udbud i totalentreprise. I foråret 2024 er der en prækvalifikationsrunde, hvor vi udvælger de bedste totalentreprisehold. Wissenberg skal have alt materiale klar inden de sender ud, dvs. de tegninger, som Vandkunsten lavede til lokalplanen, program mm., så alle kan byde på oplyste vilkår. Efter prækvalifikation går de udvalgte teams hjem og sammensætter et tilbud. I anden halvdel af 2024 vil der vil være forhandling og udvælgelse af vinderen. Repræsentanter fra Urbania kommer til at sidde i bedømmelsesudvalget - lad os krydse fingre for, at der vil være masser af gode bydere.

Har du udfyldt vores medlemssurvey?

Vi vil gerne sige tak til alle de 175 medlemmer, der har udfyldt vores survey om hvorvidt man ønsker at flytte ind i 2027, og hvor vi tog stilling til ønsker om lejlighedsstørrelse. Besvarelserne har sat os i stand til at begynde at matche vores medlemmer med de 88 lejligheder, vi får til rådighed. Til generalforsamlingen kan vi nu bedre fortælle lidt om, hvordan det ser ud ift. hvor mange, der kan få tilbudt lejligheder, og vi får et bedre billede af medlemmernes ønsker og behov. Det er virkeligt værdifuldt!

Vi mangler flere svar.

Med 175 besvarelser er der dog stadigt en for stor blind vinkel, da vi pt. er over 300 medlemmer. Så hermed en stor opfordring til at udfylde vores survey hurtigst muligt; jo flere besvarelser, jo mere præcis en fornemmelse kan vi få af, hvor mange af os kommer til at flytte ind.

Du kan gå til vores survey her - det tager under 5 min. at udfylde den.

Vel mødt til forårets aktiviteter og den kommende generalforsamling! Husk at tilmelde digså vi kan sørge for stole og the/kaffe til alle fremmødte!

Mange hilsner,

UrbaniaCPH